Stockholm i helgen!

Tjabba.

Skolan idag gick snabbar är jag trodde, torsdagar brukar gå extremt segt men inte idag.
Idag slapp jag iaf ta dubbel rabies spruta eftersom det efterblivna missfostret Spade hållt sig borta från mig!
tack och lov! ;o

I helgen blir det stockholm! :DD

anyway på so:n idag fick vi uppgift i massmedia vi ska analysera en artikel och sedan lämna in ett skriftligt arbete samt redovisa muntligt för klassen, jag valde vulkanutbrottet på Island.

När jag satt där och läste alla artiklarna om detta är det inte själva utbrottet som lyfts fram
utan flygplanen, är det verkligen dom som är det viktiga?
Alla dom som sitter fast pga att flygtraffiken står stilla får ju lite extra semester det tror jag inte dom dör av!
Men Island, naturen och människorna som bor där då?
vad hände med allt det?
Det är Islands vackra natur som tar stryck av detta!
alla dom som sitter fast på olika flygplatser har ett hem någonstans som dom snart kommer att komma hem till
medans hundratals människor på Island tvingats fly från sina egna hem
och allt dom kan göra är att vänta och hoppas på att det senaste utbrottet var det sista.
Lyft fram detta istället som är det viktiga!
SKÄRPNING MEDIA!!


Eyjafjallajökull.




Jag har åter igen så svårt att förklara mig med ord.
Jag orkar helt enkelt inte längre
och det värsta är att jag inte kan förklara riktigt varför.
Inget är som det någonsin varit.
Jag är både arg, lessen besviken och jag vet fan inte vad.
Jag vill bara slå sönder massa saker
skrika mig hes.
Leva något annat än det här !




Jag vill vara liten igen.
Vara mammas lilla flicka.
Jag vill inte det här mer !
Låt mig bli liten igen !





krraaaaaamm (k'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0